• Mw.Visser en Robert Goedhart voor diner vergeten groenten voor dementerende

    Ronald Kersten

Diner 'De Vergeten Groenten' in Soest

SOEST In navolging van het pop-up Restaurant van De Vergeten Bestellingen in Tokyo op de Wereld Alzheimer dag, wordt dit jaar in Soest het Diner 'De Vergeten Groenten' georganiseerd. Op 20 september kan in restaurant de Soester Duinen worden genoten van een driegangen-verrassingsmenu, waarvan een deel van de tafelopbrengst naar stichting Alzheimer Nederland gaat.

Melissa Hofland

,,Het idee ontstond na het lezen van een artikel over een pop up restaurant in Tokyo dat één week per jaar haar deuren opent in september (tijdens Wereld Alzheimer dag) met het Restaurant van De Vergeten Bestellingen. KAG-medewerker Visser kwam ermee", vertelt Anita Schimmel van King Arthur Groep Soest. Dit restaurant in Tokyo heeft obers met dementie. In Soest wordt er een andere draai aangegeven. ,,Ditzelfde idee is misschien voor later, voor deze eerste editie willen we graag mensen met en zonder dementie samen in één restaurant laten eten. Mensen zullen zien: zo'n avondje uit is niet zo heel veel anders dan een avondje uit in een restaurant zonder mensen met dementie."

PASTINAAK Wie wil kan een tafeltje huren. Uiteraard staan er 'vergeten groenten', zoals pastinaak, op het menu. ,,Verder is het nog een verrassing, maar het wordt natuurlijk smullen", aldus Schimmel. Ze is ontzettend blij dat restaurant de Soester Duinen meteen wilde meewerken aan het ludieke idee. ,,Fantastisch dat zo'n mooi restaurant dat doet. Er is plek voor zo'n 90 gasten. En de eigenaren van de Soester Duinen hebben al gezegd: als het storm loopt, wordt een tweede Diner De Vergeten Groenten ingelast."

POPKOOR DIJKSOUND Het diner start om 18.00 uur en kost 35 euro per persoon, inclusief drankjes. Aansluitend verzorgt het Eemnesser popkoor Dijksound een benefietoptreden. ,,De hele week van 17 tot en met 23 september doneert De Soester Duinen 2,50 euro per couvert, dus ook op zo kunnen Soesters iets bijdragen. Van het opgebrachte geld wordt een uitje georganiseerd voor de deelnemers en mantelzorgers van de King Arthur Groep."

Reserveren tot 20 september via mail: info@kingarthurgroep.nl of bel 035-2050950.