• Eempers
  • Eempers
  • Eempers

Brand in papiergestookt theezetapparaat

SOEST Met één straal heeft de brandweer maandagavond op de Akkeren een brandje geblust dat was ontstaan in een Turks theezetapparaat. Het apparaat vloog in brand toen de bewoners het apparaat met papier verwarmden. De brandweer heeft het apparaat naar buiten gebracht en daar verder gekoeld.

De brand ontstond op het balkon op de eerste verdieping van de flat aan de kant van de Dalweg. De melding was dat de brand op de vierde verdieping was uitgebroken, maar dat bleek een vergissing te zijn en vermoedelijk het gevolg van een zwarte roetvlek op het plafond.

De brandweer was op de melding met drie wagens uitgerukt. Er kwam veel publiek op af, maar iedereen kon na twintig minuten weer naar huis.