• Lobke, Madelief en Pieter overhandigen namens groep 7 en 8 de plannen aan wethouder Harrie Dijkhuizen.

    CBS De Postiljon

Groep 7 en 8 van CBS De Postiljon overhandigen hun plannen voor een nieuw schoolgebouw

24-05-2019, 13:16 | Lezersnieuws | Nicky

Vrijdagochtend 24 mei hebben de leerlingen van groep 7 en 8 van CBS De Postiljon wethouder van onderwijs en het Masterplan Soesterberg, Harrie Dijkhuizen ontvangen om hun plannen te overhandigen voor het nieuwe schoolgebouw van CBS De Postiljon.

In de afgelopen weken is schoolbreed gewerkt aan het IPC-thema ‘Bouwen’. Een betekenisvol thema in Soesterberg, omdat er overal om ons heen gebouwd wordt. Op dit moment wordt er ook nagedacht over plannen voor een nieuw schoolgebouw voor De Postiljon. De kinderen hebben de unieke kans gekregen om mee te denken over het nieuwe schoolgebouw.

Ter voorbereiding hebben de kinderen onderzoek gedaan naar de voorzieningen in Soesterberg. Ook hebben ze een rondleiding gehad op het bouwterrein van Sterrenberg, waarbij uitgelegd is waar men allemaal aan moet denken bij het bouwen en inrichten van ruimtes.

Er zijn prachtige plannen naar voren gekomen. De kinderen willen graag een groene omgeving, een echt grasveld en met o.a. zonnepanelen is ook rekening gehouden met de duurzaamheid. Qua werkplekken, zouden de kinderen graag wat meer verschillende ruimtes hebben om te kunnen werken. Onder andere een mediatheek, computerruimtes, een aula, stilteplekken, etc.

Na een aantal weken voorbereiding, was het vandaag dan eindelijk zover. Vandaag ontvingen wij de wethouder en spraken we over de ideeën voor het nieuwe schoolgebouw. De wethouder had ook een heleboel interessante ideeën en uitdagingen. Tot slot werden de gebundelde plannen door Pieter, Lobke en Madelief overhandigd aan de wethouder. De wethouder heeft beloofd om alle plannen te bekijken en de bruikbare ideeën mee te nemen in de overleggen van het nieuwe schoolgebouw.

Het project voor de kinderen is afgerond, maar het project voor het nieuwe schoolgebouw gaat nog even door. Wij zijn erg benieuwd welke ideeën van de kinderen verwerkt kunnen worden, zodat zij die inbreng wellicht over 50 jaar nog kunnen laten zien aan hun kleinkinderen!