• Eempers
  • Eempers
  • Eempers
  • Eempers

Keukenbrand in Soest door snijplank op gas

SOEST Door de rookontwikkeling in een woning aan de Stadhouderslaan in Soest ontdekte de bewoonster zaterdagavond zelf een brand in de keuken. Het bleek dat een plastic snijplank die op een gaspit lag, vlam had gevat. De bewoonster had de tegenwoordigheid van geest om het gas uit te draaien en zo erger te voorkomen. De brandweer had weinig water nodig om het brandje te blussen. 

De bewoonster had een pannetje op het vuur gezet. Blijkbaar was de pit ernaast niet helemaal uitgedraaid, want deze ging ook aan. Omdat er een snijplank op lag, had de bewoonster dit niet in de gaten. Zij ging aan het werk in de woonkamer toen zij door de rook de brand ontdekte.   

Hoewel het een kleine brand betrof, was de schade aanzienlijk, vooral aan het keukeninterieur. De rest van de woning had rookschade. De brandweer zette de ventilator in om de rook te verdrijven.