• Joarz

Soestse verovert de beddengoedmarkt met eigen merk

SOEST De 27-jarige Jorien Huigen uit Soest richtte in 2017 het beddengoedmerk JOARZ op en ze heeft sindsdien met haar bedrijf al aardig wat successen geboek. „De reden dat ik JOARZ ben begonnen is omdat ik ervan droomde om het maximale uit mezelf te halen. Ik wilde anderen ook een fijne droom bezorgen in de vorm van fantastisch beddengoed. Betaalbare luxe, daar word ik immers zelf ook gelukkig van."

JOARZ produceert dekbedovertrekken, kussenslopen en hoeslakens van Eco-friendly percal katoen met een draaddichtheid van 300 per inch, waar de meeste producenten op 200 draden blijven steken. De prijs-kwaliteitverhouding van het merk van de Soestste onderneemster blijft niet onopgemerkt. Zo is JOARZ ook verkrijgbaar bij het nieuwe warenhuis Hudson's Bay, die stonden te popelen om een nieuw beddengoedmerk aan hun assortiment toe te voegen. Ook online spelers zoals FonQ, Flinders en Smulders Textiel zijn officiële resellers.

SUCCES „Natuurlijk ben ik optimistisch aan dit avontuur begonnen, maar ik had niet durven dromen dat het zo'n succes zou worden binnen een paar maanden tijd. Dat geeft veel vertrouwen na een zeer onzekere, eenzame en moeilijke begintijd waar denk ik bijna iedere ondernemer mee te maken krijgt. Ja, ik kan zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat tot nu toe, maar Nederland is niet het eindstation. Momenteel ben ik met meerdere buitenlandse warenhuizen in gesprek over mogelijke samenwerkingen en dat ziet er veelbelovend uit."