• Eempers
  • Eempers

Veel bekijks bij brandweerinzet voor pannetje op vuur

SOEST Een wandeling met de hond had bijna tot brand geleid in een vijfhoog flatwoning aan de Haverweerd. De bewoonster was vergeten dat ze een pannetje op het vuur had staan. Dat kookte droog, met als gevolg flinke rookontwikkeling in de keuken. Bij thuiskomst werd de bewoonster daarmee geconfronteerd.

Inmiddels was de brandweer gewaarschuwd die met twee bluswagens en de hoogwerker uitrukte. Omdat er geen brand was ontstaan, kon de inzet beperkt blijven tot het ventileren van de keuken. De Stichting Salvage werd ingeschakeld om de bewoonster bij te staan in de afwikkeling van de schade.