• Eempers
  • Eempers
  • Eempers

Acculader veroorzaakt brand in schuur aan Ganzetrek

SOEST De brandweer heeft zaterdagochtend een schuurbrand geblust aan de Ganzetrek in Soest. De brand was ontstaan door een acculader. De opslag in de schuur en het interieur van de schuur zijn door de brand flink beschadigd.

De brand werd ontdekt door buren die rook uit het dak van de schuur zagen komen. Zij alarmeerden de brandweer die direct aan de slag kon. De politie had namelijk met een breekijzer de toegangsdeur naar de tuin aan de achterkant van de woning al geforceerd, omdat de bewoners niet direct bereikbaar waren.

Nadat een deel van de opslag naar buiten was en de brandweer had gekeken of er sprake geweest was van doorslag van het vuur, kon met de warmtebeeldcamera het interieur worden gecontroleerd op hotspots. Nadat die waren nageblust kon de brandweer terug naar de kazerne.